wróć do listy

Najważniejsze wydarzenia w historii Valuepack.

Najważniejsze wydarzenia w historii Valuepack.

Valuepack to holenderska firma założona w 2002 roku w Nijmegen. Wizja prezesa firmy, Theo Snoeka, była ambitna – stworzyć przedsiębiorstwo, które zajmie się kompleskową obsługą z zakresu pakowania. Od dwudziestu lat udaje nam się realizować ten plan. Poznaj najważniejsze wydarzenia w historii firmy!

Rok 2004: Pierwsze koty za płoty

2004 rok był dla Valuepack ważny z dwóch powodów. W tym roku po raz pierwszy zaoferowaliśmy usługi pakowania dla wyrobów medycznych, a także zaczęliśmy realizować usługi pakowania i magazynowania dla przemysłu poligraficznego. Chociaż przez lata wyspecjalizowaliśmy się w pakowaniu przede wszystkim wyrobów medycznych i nie realizujemy już drugiego punktu, rozszerzenie oferty w 2004 r. pozwoliło nam rozwijać nasze możliwości oraz przedsiębiorstwo.

Rok 2006: Valuepack podbija Polskę

Szesnaście lat temu Theo Snoek, zachęcony sukcesem swojej firmy w Holandii, postanowił otworzyć drugi zakład Valuepack. Wynajął pomieszczenia produkcyjne w Szprotawie, skompletował zespół i produkcja ruszyła! Czy łatwo było zaczynać w nowym, odległym miejscu? Zdecydowanie nie, ale w Valuepack lubimy wyzwania!

Właśnie tak znaleźliśmy się w Polsce, gdzie od 2006 roku świadczymy usługi pakowania – umożliwiamy dużym koncernom outsourcing tych czynności. Dziś zatrudniamy w obu zakładach ponad 300 osób i cieszymy się dużym uznaniem klientów.

Rok 2012: Zdobywamy certyfikat ISO 13485

Od 2012 r. posiadamy certyfikat ISO 13485, potwierdzający najwyższą jakość zarządzania dla wyrobów medycznych. Certyfikat poświadcza:

  • spełnianie wymogów bezpieczeństwa w procesie pakowania wyrobów medycznych, 
  • wysoką jakość usług,
  • spełnianie rygorystycznych norm dotyczących produktów z branży medycznej.

Certyfikat określa między innymi podwyższone standardy związane z czystością, których skrupulatnie przestrzegamy w naszych clean roomach.

Rok 2013: Nowa jakość clean roomów

Nasze pierwsze clean roomy do pakowania wyrobów medycznych pojawiły się w naszej siedzibie w Holandii w 2009 roku. W 2013 r. dysponowaliśmy już clean roomami klasy C (ISO-Class 7). W 2019 roku dołączyły do nich kolejne dwa pomieszczenia ISO-Class 8 w nowej siedzibie w Wiechlicach.

Czym są clean roomy? To pomieszczenia, w których panują naprawdę sterylne warunki. Wyroby medyczne trafiają bowiem do szpitali i placówek zdrowotnych. Nie możemy pozwolić, by którekolwiek z nich zostały skażone!

Więcej o tym, jak pakujemy wyroby medyczne i farmaceutyczne przeczytasz tu: Pakowanie wyrobów medycznych i farmaceutycznych w Valuepack

Rok 2018: Good Manufacturing Practice

Nasze zakłady funkcjonują zgodnie ze standardami ISO 13485 oraz wytycznymi EU-GMP, czyli Dobrą Praktyką Produkcyjną (Good Manufacturing Practice). Otrzymanie certyfikatu GMP było zwieńczeniem naszych starannych przygotowań. Ten rodzaj dokumentu wymaga przejścia szczegółowej kontroli urzędowej. Dopiero potwierdzenie z Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego w Holandii nadaje uprawnienia, by usługę pakowania produktów farmaceutycznych wprowadzić do produkcji.

Rok 2019: Nowy zakład w Wiechlicach

To rok szczególnie ważny w historii polskiej siedziby Valuepack. Właśnie wtedy przenieśliśmy się do naszego nowoczesnego zakładu w Wiechlicach. Całość powierzchni liczy aż 4500 metrów kwadratowych! Na tej powierzchni znajdują się: część medyczna i spożywcza – przeznaczone do pakowania określonych rodzajów produktów, a także część socjalna oraz rozbudowane hale magazynowe. Zastosowaliśmy też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i zainwestowaliśmy w kilka proekologicznych rozwiązań.

Poznaj lepiej nasz zakład tu: Rok w nowym zakładzie w Wiechlicach

Rok 2020: Uruchomienie siostrzanej spółki Bluecollar

Pracując dla branży medycznej i farmaceutycznej, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest wyspecjalizowana kadra operatorów medycznych. Od 2020 roku wykorzystujemy naszą wiedzę i doświadczenie, by szkolić osoby zatrudnione w placówkach naszych klientów. Oferujemy w ten sposób kompleksową usługę dla firm, działających w branży medycznej i farmaceutycznej.

Rok 2022: Jakie mamy plany?

Przed nami nowa, duża inwestycja – hotel pracowniczy. Naszym priorytetem są nasi pracownicy i ich dobro. Właśnie stąd pomysł wybudowania tego obiektu. Komfort i odpoczynek jest bardzo ważny, dlatego hotel będzie się mieścił zaraz za naszym zakładem produkcyjnym. Projekt zakłada 64 miejsca noclegowe z łazienkami i kuchniami dla pracowników Valuepack. Zostały nam tylko formalności!

Rok 2022 będzie stał w Valuepack po znakiem ekologii i elektromobilności. Przekształcamy firmową flotę w auta o napędzie elektrycznym, tak by nasze podróże i transporty były przyjazne środowisku. Przed siedzibą w Szprotawie stanęła stacja do ładowania samochodów elektrycznych. To jednak tylko początek zmian!

Obserwujesz Valuepack od dawna? Sprawdź, jak się u nas pracuje →

następne artykuły

W tym tygodniu rozpoczęliśmy szkolenia dotyczące Core Values!

W tym tygodniu rozpoczęliśmy szkolenia dotyczące Core Values!

wiecej
Więcej
„Lubię wyzwania!” Nowa kierowniczka zmiany, Agnieszka Machnij, o swoim awansie.

„Lubię wyzwania!” Nowa kierowniczka zmiany, Agnieszka Machnij, o swoim awansie.

wiecej
Więcej

kontakt

skontaktuj się z nami

Kamila Śnita Valuepack Szprotawa

Holandia

Kamila Śnita
Managing Director

Valuepack B.V.
De Vlotkampweg 4
6545 AG Nijmegen

+31 24 642 43 68
hr@valuepack.nl

Katarzyna Ciukowska Valuepack Szprotawa

Polska

Katarzyna Ciukowska
Specjalista ds. personalnych

Valuepack Europe Sp. z o.o.
ul. Nowa 2a Wiechlice
67-300 Szprotawa

+48 68 376 12 10
hr@valuepack.nl