Rozmowa z Marloes Spijkers z działu Customer Care
Customer Care okiem Holendrów
Dzięki dwóm obiektom Valuepack w Europie możemy łączyć różne podejścia do pracy. To także szansa dla naszych pracowników na poznanie innej kultury organizacyjnej oraz rozszerzenie swoich horyzontów. Czy praca w holenderskim dziale Customer Care mocno różni się od pracy polskiego oddziału? Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Marloes Spijkers, Customer Care Specialist.
Od jak dawna pracujesz w Valuepack i jak tu trafiłaś?
Pracuję tu od 26 października 2020 roku. Szukałam pracy, która będzie wyzwaniem I tak znalazłam Valuepack na jednym z portali z ofertami pracy.
Jakie są Twoje obowiązki? Jak wygląda Twój typowy dzień w pracy?
Żaden dzień w Valuepack nie wygląda tak samo! Zawsze jest coś innego do zrobienia, co sprawia, że praca jest przyjemna. Do moich obowiązków należy dbanie o potrzeby klientów i udzielanie im wszelkich informacji, o które proszą.
Czy Wasza praca zmieniła się w związku z pandemią? Czy nadal pracujecie w domu?
Na szczęście mogę pracować w biurze. To, co się zmieniło, to na pewno brak wizyt naszych klientów w siedzibie firmy oraz konieczność pracy w maseczce.
Które obowiązki lubisz najbardziej? Co sprawia Ci największą przyjemność w pracy?
Lubię rozwiązywać problemy naszych klientów i oferować im pomoc z naszej strony. To ważne, by dostarczać im jak najwyższą jakość usług.
Ile osób pracuje w Twoim dziale i jak dzielicie się klientami?
Aktualnie jestem jedyną osobą tworzącą ten dział w zakładzie w Holandii. Mamy trzech większych klientów, którymi zajmuję się samodzielnie.
Przeczytaj również: Rozmowa z Joanną Sopel z działu Customer Care
Jakich klientów szukacie dla oddziału holenderskiego?
W tym zakładzie obsługujemy tylko klientów medycznych. Wypełniamy probówki testów na koronawirusa, drukujemy etykiety i wszystko pakujemy. Zajmujemy się również składanymi kocami używanymi w salach operacyjnych. Dla innego klienta blisterujemy i pakujemy wszelkiego rodzaju komponenty, których szpitale używają do tworzenia nowych struktur kostnych.
Jakie cechy osobowości powinna mieć osoba, która chciałaby pracować jako Customer Care Specialist?
Trzeba wykazywać się empatią, umieć pracować pod presją oraz podejmować samodzielnie decyzje.
Jakie umiejętności przydają się na tym stanowisku?
Przede wszystkim bardzo dobra obsługa komputera oraz pakietu Office.
Jak dzielicie się obowiązkami z polskim działem Customer Care?
Tak się składa, że cały zespół Customer Care pracuje w Polsce, ja jestem wyjątkiem I pracuję w Holandii. To właśnie polski zakład zajmuje się domykaniem spraw, dlatego jesteśmy w stałym kontakcie.
Jakie są według Ciebie największe różnice między polskimi a holenderskimi pracownikami?
Właściwie nie widzę różnic między moimi polskimi kolegami a mną. Dla mnie każda osoba ma inną osobowość. Jeśli mam porównywać tak ogólnie, myślę, że Holendrzy są bardziej bezpośredni w komunikacji.
Myślisz, że Valuepack to dobre miejsce do pracy?
Bardzo mi się to podoba w Valuepack, mam naprawdę fajnych kolegów. Poza tym, świat medyczny jest naprawdę interesujący.
Co robisz w wolnym czasie, by oderwać myśli od pracy?
Bardzo lubię spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi – wyjść razem na obiad, pojechać na wakacje lub po prostu odwiedzać się nawzajem i spędzać miło czas. Jestem też ratownikiem i raz w tygodniu udzielam lekcji pływania.