Rok w nowym zakładzie w Wiechlicach

10 sierpnia mija rok odkąd przeprowadziliśmy się do nowego zakładu w Wiechlicach, koło Szprotawy. Przenosiny zajęły nam dwa dni, a my z chęcią wzięliśmy w nich udział. Długo oczekiwane, nowoczesne wnętrza stanęły przed nami otworem. Jak zmieniła się nasza praca odkąd jesteśmy w nowym miejscu?
Zobacz jak przebiegała przeprowadzka: Valuepack w nowej siedzibie
Nowoczesny budynek z nominacją do nagrody
Nowy budynek tworzyliśmy przede wszystkim z myślą o naszej wygodzie. Braliśmy przy tym pod uwagę wymogi i standardy, jakie narzuca na nas specyfika branży spożywczej i medycznej. W efekcie stworzyliśmy nowoczesną przestrzeń, wzbogaconą o innowacyjne rozwiązania, które pomagają nam w pracy, ale też pozwalają dbać o środowisko naturalne. Zadbaliśmy także o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Więcej o ekologii w Valuepack przeczytasz we wpisie: Ekologiczne rozwiązania w Valuepack
Postawiliśmy także na nowoczesny system klimatyzacji, o którym pisaliśmy już niejednokrotnie. To innowacyjne rozwiązanie to bardzo ważny etap naszego rozwoju – pozwala nam na utrzymanie optymalnej temperatury w każdym pomieszczeniu oraz zabezpieczenie poszczególnych pomieszczeń przed zanieczyszczeniami.
Więcej o naszych instalacjach przeczytasz we wpisie: Postępy na placu budowy – instalacje już gotowe!
Nic dziwnego, że nasz budynek został nominowany do prestiżowej nagrody Lubuski Mister Budowy. Nominację otrzymaliśmy my jako firma, korzystająca z zakładu, a także nasz partner – firma Perbud Sp. z o.o., odpowiedzialna za jego budowę.
Więcej o nominacji przeczytasz we wpisie: Zakład Valuepack z nominacją do nagrody Lubuski Mister Budowy
Więcej miejsca – lepszy komfort pracy
12 miesięcy w nowej siedzibie zleciało nam bardzo szybko i musimy przyznać – nie każdy moment był łatwy. Jednak komfort pracy, jej przebieg i organizacja znacząco się poprawiły. Dzisiaj już nie wyobrażamy sobie powrotu „na stare śmieci”.
Spytaliśmy kilku pracowników Valuepack o to, jak oceniają ostatni rok w nowym zakładzie i w jaki sposób ich codzienna praca uległa zmianie. Wielu z nich zwróciło uwagę na komfort, jaki zapewnia większa i lepiej zorganizowana przestrzeń.
„Jest więcej miejsca w szatniach, większa powierzchnia, która zapewnia swobodne poruszanie się, większa stołówka, więcej miejsca na halach – towar nie zalega na produkcji, jest miejsce, by spokojnie przejść. Mamy też lepszy dostęp do maszyn z napojami” – mówi Adriana Nowak.
Dodatkowe metry kwadratowe pozwalają sprawniej pracować, a także znaleźć kąt, by na spokojnie dopilnować wszystkich obowiązków. Zadbaliśmy także o wygodną stołówkę i udogodnienia dla naszych pracowników.
„Jest dużo większa przestrzeń. Można spokojnie znaleźć miejsce, by zrobić sobie sprawdzenia, czy też wypełnić inne dokumenty. Przekazanie zmiany wygląda dużo lepiej – mamy dedykowane pomieszczenie, wszystko odbywa się na spokojnie, w wyznaczonym miejscu. Stołówka jest większa, więc każdy na przerwie ma miejsce, by spokojnie zjeść. Automaty z kawą i jedzeniem są ekstra pomysłem dla zapominalskich” – podsumowuje Danuta Robińska.
Gotowi na nowe możliwości
Nie ma jednak co ukrywać, że najważniejszym celem naszej inwestycji jest rozwój. Nowy budynek pozwala nam na podjęcie jeszcze większej ilości zleceń i dostarczenie klientom doskonałej jakości, która zawsze była dla nas priorytetem. Doskonale podsumowuje to Kamila Śnita, która zarządza działem obsługi klienta:
„Patrząc na pierwsze 6 miesięcy tego roku, zanotowaliśmy 20% wzrost zamówień na części medycznej. Wiąże się to z większą ilością komponentów, palet oraz ilością pracowników zaangażowanych w pakowanie tych zamówień. Dzięki ilości miejsca, jakie mamy dostępne w naszej nowej siedzibie, zarówno na produkcji, magazynach, jak i części socjalnej, zwiększenie możliwości produkcyjnych było bardzo ułatwione. W naszej starej lokalizacji byłoby to niemożliwe. Dodatkowo, ze względu na nowe standardy, jeżeli chodzi o infrastrukturę, zdobyliśmy nowych klientów, którzy byli pod dużym wrażeniem naszej organizacji, standardów i jakości.”
Wierzymy, że stały rozwój jest gwarancją sukcesu, dlatego nieustannie udoskonalamy warunki pracy, wykorzystywane technologie, nasze umiejętności. Nowa siedziba zdecydowanie nam to ułatwia. O tym, jak zmiana lokalizacji wpłynęła na organizację pracy, opowiada Patrycja Mikołajczuk – nasza specjalistka ds. jakości:
„W ciągu ostatniego roku zmieniło się naprawdę wiele. Przede wszystkim zadania – nowa lokalizacja jest na pewno o wiele większym wyzwaniem. Teraz podejście jest zupełnie inne, bo każdy chce, by wszystko działało jak w najlepiej naoliwionej maszynie. Nawet do teraz ciągną się sprawy organizacyjne (np. gdzie ma stać regał, gdzie odłożyć dokumenty), mimo że pracujemy tu już prawie rok. Wszystko wynika z tego, że cały czas skupiamy się na tym, by doskonalić swoją pracę. Wcześniej nie było tej możliwości – ograniczały nas warunki socjalne, przestrzenne. Wydaje mi się, że teraz każdy z nas kompletnie zmienił swoje nastawienie.”
Patrycja zwraca też uwagę na nowe możliwości rozwoju:
„Największą zaletą jest większa przestrzeń. Teraz każda osoba pracująca w biurze ma swoje miejsce, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zorganizować swoją pracę. No i rozwój – nowe miejsce umożliwia nam zatrudnienie większej ilości osób, zdobycie nowych klientów oraz osiągnięcie coraz to wyższych standardów.”
Chociaż ciągle się jeszcze organizujemy, każdy z nas dostrzegł już zalety nowej siedziby. Nie zamierzamy jednak spoczywać na laurach. Ciągle szukamy nowych partnerów do współpracy i podejmujemy się nowych wyzwań. Co za tym idzie – cały czas potrzebujemy rąk do pracy. Chcesz stać się częścią naszego zespołu? Sprawdź oferty pracy w Szprotawie i aplikuj poprzez formularz online.