wróć do listy

Praca w clean roomach Valuepack. Czego się spodziewać?

Praca w clean roomach Valuepack. Czego się spodziewać?

Jakie wyzwania związane z pakowaniem produktów medycznych czekają na naszych pracowników? Dowiedz się, jak wygląda praca w naszych clean roomach i z czym się wiąże.

Pakujemy wyroby medyczne, farmaceutyczne i spożywcze

W Valuepack narzuciliśmy sobie wysokie standardy jakości oraz bezpieczeństwa, których mocno pilnujemy. Wynika to nie tylko z naszych ambicji, ale przede wszystkim wiąże się z wymaganiami stawianymi przez jednostki certyfikujące oraz naszych klientów. Od kilkunastu lat zajmujemy się pakowaniem produktów spożywczych, farmaceutycznych i medycznych. Chociaż każde z nich wymagają zachowania odpowiednich zasad, to wyroby medyczne charakteryzują się szczególnie restrykcyjnym procesem.

Przeczytaj również: Standardy bezpieczeństwa i jakości w Valuepack

Pakowanie wyrobów medycznych w Valuepack

Wyroby medyczne pakujemy w Polsce i Holandii. Ten proces wymaga zachowania podobnej ostrożności jak w przypadku produktów spożywczych, jednak odbywa się w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach. Clean roomy, czyli pokoje czyste to specyficzne miejsce na mapie naszego zakładu. Nie ma bardziej sterylnego pomieszczenia niż Clean room, w którym obowiązują bardzo ścisłe i rygorystyczne zasady utrzymania higieny. Pamiętajmy, że wyroby medyczne trafiają do szpitali i placówek zdrowotnych – nie możemy pozwolić, by którekolwiek z nich zostały skażone!

W clean roomach czyste są tutaj nie tylko powierzchnie i urządzenia, ale także powietrze. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego systemu wentylacji i klimatyzacji, niemożliwe jest dostanie się do środka zanieczyszczeń z innych pomieszczeń. Przygotowania do stworzenia czystych pomieszczeń rozpoczęliśmy już w 2006 roku, kiedy powstał polski zakład Valuepack. Nasze pokoje przystosowane są do wszystkich wytycznych normy ISO 13485.

Przeczytaj również: Pakowanie wyrobów medycznych i farmaceutycznych w Valuepack

Jak wygląda praca w clean roomach?

Na samym początku warto zaznaczyć, że korzystanie z clean roomu wymaga osobnego, szczegółowego przeszkolenia i zapoznania się z panującymi w tym miejscu zasadami bezpieczeństwa.

Dla pracownika, który zaczyna swoją przygodę z Valuepack, bardzo istotne jest zrozumienie podziału zakładu na strefę „brudną” i „czystą”. Do tej pierwszej zaliczamy wszystkie obszary, do których pracownik ma dostęp przed rozpoczęciem przygotowań do pracy. Ostatnim miejscem ze strefy „brudnej”, w którym przebywają nasi pracownicy, jest szatnia. Tu zostawiamy swoje ubrania, buty, biżuterię oraz inne rzeczy prywatne. Żaden z pracowników nie może wejść do strefy „czystej” z makijażem czy pomalowanymi paznokciami.

W strefie „czystej” zakładany jest czepek ochronny, obuwie zmienne oraz fartuch roboczy. Każdy dba także o dezynfekcję rąk oraz dezynfekcję stanowiska przed rozpoczęciem pracy. Nasi pracownicy mają przypisany dostęp, który umożliwia poruszanie się jedynie po strefach przypisanych do ich stanowiska. Zapobiega to przenoszeniu zanieczyszczeń z innych pomieszczeń. Wejście na strefę „czystą” prowadzi przez specjalne śluzy.

Zobacz, jak w praktyce wygląda przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa.

Właśnie rozpoczynamy kolejny duży projekt dla naszego klienta. Otwieramy rekrutację na stanowiska produkcyjne. Zobacz, co oferujemy i aplikuj do Valuepack →

 

 

 

 

następne artykuły

Wspólnie pomagamy! Podsumowanie akcji Szlachetna Paczka

Wspólnie pomagamy! Podsumowanie akcji Szlachetna Paczka

wiecej
Więcej

kontakt

skontaktuj się z nami

Kamila Śnita Valuepack Szprotawa

Holandia

Kamila Śnita
Managing Director

Valuepack B.V.
De Vlotkampweg 4
6545 AG Nijmegen

+31 24 642 43 68
hr@valuepack.nl

Katarzyna Ciukowska Valuepack Szprotawa

Polska

Katarzyna Ciukowska
Specjalista ds. personalnych

Valuepack Europe Sp. z o.o.
ul. Nowa 2a Wiechlice
67-300 Szprotawa

+48 68 376 12 10
hr@valuepack.nl