wróć do listy

Jak zmienił się Valuepack? Wspomnienia pracowników.

Jak zmienił się Valuepack? Wspomnienia pracowników.

Rok 2022 to dla nas ważny moment – 20 lat temu w Holandii powstał Valuepack. Chociaż nasz polski oddział funkcjonuje trochę krócej, jego historia jest równie ciekawa! Od 2006 roku pakujemy dla naszych klientów wyroby spożywcze i medyczne. Wiele się w tym czasie zmieniło! Nie tylko sukcesywnie zwiększaliśmy zatrudnienie i pozyskiwaliśmy nowych klientów, ale także przenieśliśmy się do nowoczesnego budynku dostosowanego do naszych potrzeb. Jak te 15 lat oceniają i wspominają nasi pracownicy?

Nowy zakład, nowa jakość pracy

W sierpniu 2021 roku obchodziliśmy drugą rocznicę uruchomienia nowego zakładu w Wiechlicach koło Szprotawy. Długo oczekiwane, nowoczesne wnętrza stanęły przed nami otworem. Jak zmieniła się nasza praca odkąd jesteśmy w nowym miejscu?

Prace nad nową siedzibą trwały już od 2015 roku. Wiele godzin spędziliśmy na analizie wszystkich potencjalnych potrzeb, chcieliśmy wszystko przewidzieć i wykonać to tak, aby dawał możliwość rozwoju. […] Stary obiekt był pod względem infrastrukturalnym zbyt stary i z tej przyczyny nie było możliwe przeprowadzenie tam potrzebnych nam zmian, remontów – i co bardzo istotne – nie było możliwości wybudowania bardzo nam potrzebnych pomieszczeń czystych, tzw. cleanroomów.

Przemysław Karolewicz

Nowa siedziba to nie tylko budynek, który spełnia wszystkie wymagania związane z certyfikatami jakościowymi czy potrzebami klientów. To przede wszystkim komfortowe miejsce pracy dla naszej kadry. Zależało nam na wnętrzach, które będą schludne, przestronne i pozwolą pracownikom na swobodne przygotowanie się do obowiązków oraz ich wypełnianie.

Największą zaletą jest większa przestrzeń. Teraz każda osoba pracująca w biurze ma swoje miejsce, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zorganizować swoją pracę. No i rozwój – nowe miejsce umożliwia nam zatrudnienie większej ilości osób, zdobycie nowych klientów oraz osiągnięcie coraz to wyższych standardów. Pracę w Valuepack zaczęłam 1 stycznia 2011 roku na stanowisku koordynatora produkcji na stronie medycznej. Wtedy produkcja była znacznie mniejsza.

Kamila Śnita

Jestem pracownikiem firmy Valuepack od 2007 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się tutaj na lepsze. Wcześniej zakład znajdował się w starych budynkach gospodarczych, gdzie początkowo warunki pracy i warunki socjalne nie były na najwyższym poziomie. Z biegiem czasu częściowo zmieniało się to, ale do ideału nadal dużo brakowało. Firma z czasem rozwijała się, potrzeba było więcej pracowników i maszyn, które nie mieściły się w starej lokalizacji. Po przeprowadzce do nowej siedziby zakładu warunki zdecydowanie poprawiły się i myślę, że nie można na nie narzekać.

Anna Jurdzińska

valuepack szprotawa valuepack szprotawa nowa siedziba

Zobacz, jak wyglądała przeprowadzka do naszego zakładu w Wiechlicach →

Nowoczesny proces produkcji

W 2006 roku proces produkcyjny w Valuepack znacznie różnił się od tego, co obecnie można zastać w naszym zakładzie. W trakcie 15 lat naszej działalności poznawaliśmy nowe technologie i rozwijaliśmy linię produkcyjną. Wszystko po to, by sprostać rosnącej liczbie zamówień i wysokim standardom jakości, jakiej oczekują nasi klienci oraz by ułatwić pracę naszej kadry. Początki były trudne – niemal cały proces pakowania był oparty o pracę ludzkich rąk. Nasi pracownicy otrzymywali opakowania oraz produkty i pakowali je zgodnie z instrukcjami klientów. Po czasie zainwestowaliśmy w maszyny, które podniosły jakość naszej pracy – proces rozwoju i szukania nowych rozwiązań trwa do dziś! Jak wspominamy początki produkcji w Valuepack?

W Valuepack pracuję od 15 lat. Co zmieniło się w tym czasie? Pracuje u nas dużo więcej nowych ludzi. Właśnie dlatego powstał nowy zakład, w którym mamy lepsze warunki pracy. Kiedyś pakowało się wyroby tylko ręcznie do woreczków – teraz robią to maszyny, dzięki którym mogliśmy zwiększyć produkcję. Mamy też taśmy produkcyjne, które pozwalają pilnować tempa pracy.

Anna Kuś

Zaczynałam pracę w zakładzie mieszczącym się w Szprotawie przy ulicy Bolesława Prusa. Obowiązywał wtedy dwuzmianowy system pracy, a słodycze były pakowane ręcznie. Początkowo kadra była nieliczna – było nas około 15 osób na zmianę. Wraz z rozwojem pojawiły się maszyny, które pomagały w pakowaniu słodyczy oraz zgrzewały woreczki. Kiedy w 2019 roku przenieśliśmy siedzibę do Wiechlic, zakład podzielono na część spożywczą i medyczną. W części, w której pakowane są słodycze pojawiły się kolejne nowe maszyny usprawniające proces pakowania. Każda maszyna ma swojego lidera, a także pracowników odpowiedzialnych za jej sprawność oraz utrzymanie ruchu.

Bogusława Bukała

Więcej wspomnień z początków automatyzacji zakładu Valuepack przeczytasz tutaj → 

optymalizacja-produkcji-valuepack-szprotawa-praca-wiechlice

Strefa socjalna i podejście do pracy

Rozwój produkcji nie był naszym jedynym priorytetem. Zależało nam też na poprawie warunków, w jakich pracują nasi pracownicy. Zadbaliśmy o przygotowanie strefy socjalnej, w której podczas przerw można bez stresu odpocząć i o zapewnienie komfortowych warunków w szatniach. Otoczenie to jednak nie wszystko. Zwiększając produkcję musieliśmy też popracować nad zakresem obowiązków na poszczególnych stanowiskach i ilością przydzielanej pracy. Z małej kadry udało nam się stworzyć duży zakład zatrudniający dziesiątki osób z okolicy! Oto, jak zaczynaliśmy:

Pracowało się kiedyś na dwie zmiany, teraz na trzy. To znaczy, że jest większe zapotrzebowanie na nasze usługi. Nie było liderów, kontrolerów jakości – na początku mięliśmy jedną brygadzistkę na cały zakład. Teraz każdy ma swoją szafkę, kiedyś dzieliliśmy je ze sobą.

Anna Kuś

W naszym zakładzie polepszyły się standardy pracy: każdy ma swój zegarek z chipem, nowocześnie urządzona stołówka z automatami spożywczymi, klimatyzacja, czujniki ruchu, nowoczesny kompleks sanitarny. Przy nowym zakładzie mieści się duży, przestronny parking, który jest bardzo przydatny przy dużej licznie pracowników. Przy pojemności parkingu należącego do poprzedniego budynku jest to duża zmiana. Przejście na nowy zakład oraz lepsze warunki pracy pozytywie wpłynęły na komfort i efektywność jej wykonywania. Zmiany na duży plus!

Bogusława Bukała

Wszystkie lata spędzone w Valuepack były fajne, wszyscy wspominamy je jako najlepszy okres. Może warunki były na początku gorsze, bo w porównaniu z tym co było teraz mamy luksusy. Ale atmosfera, współpraca… Każdy za każdego odpowiadał. W ciągu 10 lat bardzo dużo się zmieniło w Valuepack – od warunków pracy, po rozmiary firmy. Polepszyła się też moja praca. Pojawiły się maszyny, już nie trzeba wszystkiego robić ręcznie.

Danuta Urban

O tym, z jakich udogodnień mogą korzystać nasi pracownicy, możesz dowiedzieć się tutaj → 

Jeszcze wiele przed nami

Jesteśmy w dobrym miejscu! Przez 15 lat cały nasz zespół ciężko pracował, by rozwijać Valuepack. To nasz wspólny sukces – niezależnie od zajmowanego stanowiska czy stażu pracy. Dziękujemy wszystkim, którzy dokładają swoją cegiełkę do naszych codziennych wyzwań! Czego sobie życzymy na 2022 rok? Jubileuszu równie pięknego, jak u naszej holenderskiej siostry 😉

Chcesz być częścią zespołu? Sprawdź, kogo właśnie szukamy → 

następne artykuły

Od managera do dyrektora zarządzającego – rozmowa z Natalią Zaciek

Od managera do dyrektora zarządzającego – rozmowa z Natalią Zaciek

wiecej
Więcej

kontakt

skontaktuj się z nami

Kamila Śnita Valuepack Szprotawa

Holandia

Kamila Śnita
Managing Director

Valuepack B.V.
De Vlotkampweg 4
6545 AG Nijmegen

+31 24 642 43 68
hr@valuepack.nl

Katarzyna Ciukowska Valuepack Szprotawa

Polska

Katarzyna Ciukowska
Specjalista ds. personalnych

Valuepack Europe Sp. z o.o.
ul. Nowa 2a Wiechlice
67-300 Szprotawa

+48 68 376 12 10
hr@valuepack.nl